CBD na lepszy sen – czy olejek CBD może poprawić jakość snu?

CBD na lepszy sen – czy olejek CBD może poprawić jakość snu?

Zbliża się kolejny wieczór, a Ty już wiesz, że dzisiaj znowu się nie wyśpisz? Każdej nocy przez wiele godzin przewracasz się z boku na bok, a sen nie chce nadejść? Czujesz coraz silniejsze zmęczenie, jednak… Twój organizm wydaje się buntować, kiedy tylko kładziesz się do łóżka? Z problemami ze snem zmaga się obecnie coraz większa liczba osób. Niestety, stres, codzienny pośpiech czy problemy nie sprzyjają odpoczynkowi. Dowiedz się, czy olejek CBD może poprawić jakość snu. Być może to w konopi siewnej kryje się rozwiązanie Twoich problemów z zasypianiem!

Sen to podstawa… tylko jak o niego zadbać? 

Chyba każdy z nas doskonale zna to uczucie, kiedy budzimy się po dobrze przespanej nocy, w czasie której spaliśmy osiem godzin. Już od rana rozpiera nas energia, jesteśmy gotowi do działania, a jej zapas wystarcza nam aż do wieczora. Niestety, wiele osób zna również uczucie, które towarzyszy człowiekowi po nocy nieprzespanej. Brak energii, ból głowy, wahania apetytu, silny stres i niecierpliwe czekanie na nadejście wieczoru… To tylko niektóre z przykrych problemów, z którymi zmagamy się, gdy mamy kłopoty z zasypianiem. Na szczęście istnieje kilka sposobów, dzięki którym można nieco wpłynąć na jakość snu i spróbować ją poprawić. Olejek CBD może być tutaj cennym wsparciem, jednak to nie jedyny sposób na poprawę jakości snu. Poznaj najważniejsze z nich!

W zdrowym ciele zdrowy duch!

Nasz styl życia ma ogromny wpływ nie tylko na zdrowie i samopoczucie, ale też na jakość wypoczynku. Jak wiadomo, w zdrowym ciele zdrowy duch – i przede wszystkim wyspany i pełen energii! Postaraj się zadbać o siebie w sposób kompleksowy. Codzienna porcja ruchu i zdrowe odżywianie z pewnością pozwolą Ci lepiej się wysypiać. Postaraj się ruszać minimum przez 30 minut w ciągu dnia. Jeśli nie możesz spać, bardzo dobrym rozwiązaniem będzie wieczorny spacer. Dotlenisz się, zrelaksujesz, a sen nadejdzie o wiele szybciej niż w przypadku, jeśli spędzisz wieczór, przeglądając nowe seriale na Netfliksie. 

Zdrowa dieta także ma ogromne znaczenie. Należy komponować ją w taki sposób, aby dostarczać organizmowi niezbędnych składników aktywnych. Zwróć uwagę na witaminy, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Wzbogać dietę o produkty bogate w magnez i witaminy z grupy B. I co ważne – nie przejadaj się przed snem. Postaw na lekkostrawną kolację na 2-3 godziny przed położeniem się do łóżka. Niestety, pełny żołądek i całonocne trawienie kolacji nie sprzyja dobremu wypoczynkowi.

Zadbaj o swoje otoczenie

A dokładniej o to, jak wygląda Twoja sypialnia. Bardzo często zdarza się, że przyczyną kłopotów ze snem jest niewygodny, zbyt twardy lub zbyt miękki materac, nieodpowiednia poduszka czy nawet zbyt ciężka kołdra. Postaraj się zadbać o to, aby wszystko to było jako najlepsze jakości – Twój kręgosłup z pewnością będzie Ci wdzięczny. Usuń z sypialni wszystkie elementy, które mogą Cię rozpraszać. Niech wnętrze to będzie spokojne i pozbawione zbędnych ozdób. Można nawet powiedzieć, że surowe. Dlaczego? Intensywne kolory, nadmiar dodatków czy wszelkiego typu rozpraszacze mogą sprawić, że trudniej będzie Ci wyciszyć się przed snem. A stąd już krótka droga do wielogodzinnego przewracania się z boku na bok. 

Pamiętaj także o tym, aby przed snem dobrze wywietrzyć sypialnię. Jeśli będzie Ci duszno i gorąco, z pewnością łatwo nie zaśniesz. Odpowiednia ilość tlenu sprawi także, że Twój organizm lepiej się regeneruje. Zimą natomiast postaraj się ustawić ogrzewanie tak, aby temperatura w sypialni była optymalna – nie chodzi o to, abyś marzł, ale przegrzewanie się też nie należy do najzdrowszych.

Regularność ma znaczenie

Przez cały tydzień wstajesz o 6 rano, a w weekend śpisz do południa? A może pracujesz zdalnie i każdego dnia wstajesz o innej porze? Wieczorami lubisz siedzieć do późna i nie zwracasz uwagi na to, o której się kładziesz? Jeśli masz kłopoty ze snem, to pora na mały eksperyment. Postaraj się przez kilka lub kilkanaście dni kłaść się i wstawać o tej samej porze. W ten sposób Twój organizm nauczy się, że godzina 23 to pora snu i szybko się wyreguluje. Dodatkową korzyścią będzie to, że każdego dnia o 7 będziesz budził się pełen energii. Warto spróbować – bo nasz organizm kocha regularność!

CBD na lepszy sen – czy jest skuteczne?

Kiedy już zadbasz o jakość swojego snu, odpowiednio bilansując dietę i codziennie się ruszają, a problemy ze snem nadal nie znikną, możesz sięgnąć po dodatkowe wsparcie. Wiele osób decyduje się na stosowanie CBD na lepszy sen. Niektórzy uważają nawet, że CBD na bezsenność może być bardzo dobrym rozwiązaniem. Ile prawdy jest w tym twierdzeniu? Czy kannabidiol, czyli CBD, rzeczywiście może poprawić jakość snu i sprawić, że kłopoty z zasypianiem staną się tylko przykrym wspomnieniem?

Właściwości CBD

Zacznijmy od tego, że CBD jest jednym z najlepiej przebadanych składników konopi siewnej. Dotychczas ustalono, że kannabidiol ma mnóstwo pozytywnych właściwości. Oto niektóre z nich: 

  • stanowi w pełni naturalne wsparcie dla organizmu i pozwala na poprawienie ogólnej kondycji fizycznej i psychicznej, 
  • poprawia samopoczucie i sprawia, że bardziej optymistycznie podchodzimy do życia,
  • niweluje nawet silny stres, obniża jego poziom i powoduje, że łatwiej nam się zrelaksować, 
  • może poprawiać jakość snu!
  • jest cennym źródłem kwasów tłuszczowych Omega-3 i Omega-6, które mają istotny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu, 
  • wykazuje działanie przeciwutleniające, dzięki czemu hamuje nadmierną aktywność wolnych rodników.

CBD niweluje stres

Skupmy się na tym, że CBD obniża poziom stresu. Nie da się ukryć, że niejednokrotnie kłopoty z zasypianiem spowodowane są problemami w pracy, zamartwianiem się o sytuację finansową, sprzeczką z partnerem czy choćby zbliżającą się wizytą u dentysty. Stres towarzyszy nam na co dzień, jednak jego nadmiar może powodować bezsenność. Warto nauczyć się radzić sobie ze stresem, na przykład spacerując, ćwicząc jogę czy wykonując ćwiczenia oddechowe. CBD również może obniżyć poziom stresu – a tym samym poprawia jakość snu!

CBD działa relaksująco

Jeśli wieczorami masz kłopot z tym, aby skutecznie się zrelaksować i odprężyć, postaraj się to zmienić. Być może zamiast zajmować się pracą lub porządkami w domu, lepiej byłoby wziąć długą kąpiel z użyciem olejków eterycznych? Albo poczytać ulubioną książkę i napić się gorącej herbaty? CBD również może pomóc Ci się wyciszyć i zrelaksować – a to z pewnością przyczyni się do tego, że o wiele łatwiej zaśniesz.

CBD na sen? 

Nie ma wątpliwości co do tego, że CBD na sen może być bardzo dobrym rozwiązaniem. Wiele osób właśnie dlatego tak chętnie sięga po olejki CBD czy inne suplementy diety z CBD, aby poprawić jakość swojego snu. Pamiętaj jednak, że olejek CBD na sen jest uzupełnieniem zdrowego stylu życia, dlatego zadbaj także o dietę i aktywność fizyczną.

Czy olejek CBD może poprawić jakość snu – podsumowanie

Jak widać, olejek CBD czy inne suplementy diety z CBD rzeczywiście mogą poprawić jakość snu. Jeśli czujesz, że Twoje problemy z zasypianiem wynikają z nadmiaru stresu, zamartwiania się o pracę, bliskich lub swój stan zdrowia albo z tego, że nie potrafisz odpowiednio się zrelaksować, CBD na sen może być bardzo dobrym wyborem. Pamiętaj, aby wybrać olejek CBD pochodzący z zaufanego źródła – w ten sposób będziesz mógł cieszyć się wszystkimi pozytywnymi właściwościami CBD! 

All comments

Napisz komentarz